Patru familii din Iași au avut o vacanță de coșmar în Creta.
Mai mulți turiști din Iași au avut parte de o vacanță de coșmar în Creta, după ce au constatat că hotelul plătit în avans nu mai avea camere disponibile. Astfel, patru bărbați au fost nevoiți să doarmă pe șezlonguri, în aer liber.
Alte familii de români au întâmpinat probleme similare în Grecia, refuzând să se cazeze la o pensiune din cauza condițiilor deplorabile, iar proprietarul nu a vrut să le returneze banii.
Pe un forum, o altă familie a relatat că a refuzat cazarea la un hotel din Grecia din cauza igienei precare. Autoritățile recomandă să cunoaștem legile și sancțiunile din țara de destinație, să avem bani cash în moneda locală și să ne asigurăm că avem asupra noastră toate actele necesare, inclusiv cele ale mașinii. De asemenea, este important să avem la îndemână numerele de telefon ale ambasadelor sau consulatelor pentru sprijin în caz de urgență, potrivit Observatornews.
Unul din doi români care își petrec concediul în străinătate preferă Grecia, Turcia, Bulgaria sau Italia, majoritatea alegând să călătorească cu mașina proprie.
Vara este perioada concediilor. Cei mai mulți români aleg să-și reserve vacanța în sezonul estival. Sejururile pot aduce amintiri plăcute, dar și surprize neplăcute pentru turiști. Rezervarea vacanței prin agențiile de turism vine la pachet cu o serie de sfaturi din partea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Directorul general, Paul Anghel, a făcut o serie de recomandări printr-o postare pe pagina de socializare.
Consumatorii trebuie să solicite toate informațiile legate de destinație, cazare, transport, serviciile de masă precum și de modalitățile de plată.
Agenția de turism are obligația să furnizeze turiștilor, în scris, în vederea încheierii contractului, informații referitoare la: localitatea de destinație; rută de parcurs;mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile și categoria acestuia/acestora; tipul unităților de cazare, adresele și categoriile de clasificare a acestora; serviciile de masă oferite și categoria de clasificare a unităților de alimentație;durată programului, cu indicarea datei sosirii și a plecării; informații generale privind regimul pașapoartelor și al vizelor, precum și al asigurărilor de sănătate necesare pentru călătorie și sejurcuantumul avansului, dacă este cazul, precum și termenul pentru achitarea restului de plată;posibilități de încheiere a unor asigurări facultative pentru asistentă în caz de boală, accidente și altele asemenea.Contractul cuprinde cel puțin următoarele clauze:
-destinația/destinațiile călătoriei turistice și, în cazul perioadelor de sejur, durată și datele de sosire și de plecare;
– mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile și categoriile de clasificare a acestuia/acestora, datele, orele și locurile de plecare/sosire, la ducere și la întoarcere;
-în cazul în care pachetul de servicii turistice include și cazarea, adresă și categoria de clasificare ale structurilor de primire turistice, în conformitate cu reglementările țărilor de primire;
– serviciile de masă furnizate: pensiune completă, demipensiune, mic dejun;
– dacă realizarea pachetului de servicii turistice necesită un număr minim de persoane, data limită de informare a turistului privind anularea călătoriei turistice comandate;
– rută;
– vizitele, excursiile sau alte servicii care sunt incluse în prețul total convenit al pachetului de servicii turistice;
– denumirea și sediul/adresă agenției/agențiilor de turism organizatoare și, după caz, ale agenției de turism detailiste și ale societății de asigurări;
– prețul pachetului de servicii, cu indicarea cazurilor în care acesta poate fi modificat și tarifele pentru anumite servicii: taxe de aterizare, îmbarcare/debarcare în porturi și pe aeroporturi, taxe de turist, dacă acestea nu sunt incluse în prețul pachetului de servicii turistice;
– termenele și modalitatea de plată;
– solicitările speciale ale turistului făcute cunoscute agenției de turism organizatoare sau celei detailiste în momentul efectuării comenzii și acceptate de cele două părți;
– condițiile de modificare și de reziliere a contractului;
– eventualele modificări pe care agenția de turism le poate aduce serviciilor cumpărate;
– răspunderea agenției și despăgubirea turistului în cazul nerespectării clauzelor contractuale
– agenția de turism are obligația să înmâneze turistului un exemplar din contract, în toate cazurile.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.